LINK IN ART 7: Demonstracija propitivanja slobode i umjetničkog izražavanja

Multimedijskom izložbom pod nazivom Protestna tišina ili Egzistencijalizam u doba korone, autora Vedrana Ružića, 24. lipnja 2021. godine, u krčkoj Galeriji Decumanus otpočelo je sedmo izdanje izložbenog projekta LINK IN ART tijekom kojeg će se na temu Metamorfoza glazbe, također, predstaviti i kipar Vitold Košir.

Kustoski zadatak ovom je prigodom povjeren povjesničarki umjetnosti Bruni Kocijan, ujedno i autorici recenzije publicirane u katalogu kojim su objedinjena oba izložbena poglavlja, i kojeg možete prolistati u nastavku.

Ovogodišnji LINK IN ART, piše Kocijan, osim što spaja opuse dvaju umjetnika, Vedrana Ružića i Vitolda Košira, tematikom spaja i dvije vrste umjetnosti: likovnu i glazbenu. Veza između vizualnog i glazbenog seže duboko u povijest i tema je mnogih članaka, dizertacija, istraživačkih radova i izložbi. Primjeri njihovih međusobnih prožimanja i utjecaja su mnogobrojni; od srednjovjekovne francuske ljubavne skladbe Belle Bonne Sage skladatelja Baudea Cordiera koji se poigrao vizualnim izgledom partitura oblikovavši ih u srce, do Warholove pop-art banana naslovnice za grupu The Velvet Underground koja ostaje jedan od najpoznatijih vizuala u povijesti glazbe. Od 19. stoljeća nadalje, odnos na liniji likovno - glazbeno naglo se intenzivirao, a o toj novoj dinamici promišljali su brojni teoretičari te dodatno utjecali na onovremene stvaralačke izričaje. Spajanje glazbene i likovne umjetnosti omogućuje istraživanje i propitivanje njihovog zajedničkog jezika u čijem se rječniku nalaze pojmovi kao što su zvuk i tišina, ritam i pauza, kompozicija, tonovi... Posebnost ovog ciklusa LINK IN ART-a jest ta što su oba umjetnika, ne samo inspirirana glazbom nego se njome i profesionalno bave, pa se spomenutim rječnikom s lakoćom koriste. Likovnost i glazba tako se međusobno prožimaju u njihovim privatnim i profesionalnim životima. I Vedran Ružić i Vitold Košir sviraju gudačke instrumente, obojica su svestrani, gotovo renesansno-univerzalni ljudi; Vedran sklada, svira, kipari, slika; Vitold je sokolar, svira klasičnu i rock glazbu, kipari, bavi se grafikom. Obojica glazbu koriste i kao jezik izražavanja, i kao glavnu temu svojih likovnih radova te gledatelje istovremeno čine slušateljima, a slušatelje gledateljima. Serijom Forbidden melody (Zabranjena melodija) koja se još uvijek stvara, ističe Kocijan u nastavku recenzije, Vedran Ružić pronalazi vrlo osoban način suočavanja sa svakodnevicom u izvanrednoj situaciji uzrokovanoj globalnom pandemijom. Od nađenih predmeta stvara jake oblikovne metafore povezujući ih u katalog vlastitih doživljaja kolektivnih iskustava neizvjesnosti i izoliranosti. S početnom točkom u osjećaju dezorijentiranosti, konfuzije i anksioznosti, izloženi radovi izraz su suvremenog covidskog egzistencijalizma, kojima Vedran istražuje svoje postojanje bazirano na proživljenom iskustvu iz kojeg mora sam konstruirati smisao i bit egzistencije. U djelima Alberta Camusa (Kuga, Mit o Sizifu, Stranac) protagonisti prihvaćaju apsurdnost situacije i nastavljaju revno izvršavati svoje zadatke što ujedno i postaje osnova za postizanje autentičnosti i izvor snage za nastavak. Slično Camusovim junacima, Ružićev odgovor na događaje iz 2020. godine je kontinuirani, svakodnevni, izuzetno predani rad s nužnom prilagodbom na novonastale uvjete. Okreće se svom mikrokozmosu - iz kojeg crpi materijal, i vlastitom iskustvu - iz kojeg crpi inspiraciju. Kroz cijelu se seriju postavlja pitanje slobode i umjetničkog izražavanja, naročito glazbenika, koji ovise o interakciji sa publikom i (ne)mogućnosti javnog izražavanja.

LINK IN ART je projekt koncipiran kao suvremena umjetnička platforma za intermedijsko, interdisciplinarno i multimedijsko umrežavanje različitih suvremenih vizualnih praksi i različitih konceptualnih strategija, u svrhu oblikovanja otvorenog, pristupačnog i netradicionalnog sustava suvremene vizualne komunikacije. Osmišljen je po uzoru na koncept internetskog umrežavanja (na što asocira i nazivom) te direktnog, brzog i globalnog komuniciranja na društvenim mrežama, nudeći kroz matricu odabrane teme, interpretirane kroz samostalne izložbe odabranih autora, kreativni model umrežavanja autora, autorskih koncepcija i izričaja, likovno-filozofskih ideja i umjetničkih strategija te medijskih praksi i pristupa. Stvarajući tako, unutar platforme, intrigantni multidimenzionalni i multisegmentni vizualni sklop, koji kroz svaki svoj novoumreženi link uspostavlja živu i interaktivnu (često i društveno - osviještenu) komunikaciju autora, publike i zajednice. 

Izložba Protestna tišina ili Egzistencijalizam u doba korone Vedrana Ružića ostaje otvorena sve do 16. srpnja, a postav je moguće razgledati svakim danom (izuzev nedjelje) od 10.00 do 12.00 te od 20.00 do 23.00 sata, odnosno uz prethodnu najavu organizatoru telefonom na 051 220 041 ili mailom na kultura@gradkrk.net.