13. sjednica Gradskog vijeća: Usvojen Polugodišnji izvještaj o izvršenju Proračuna Grada Krka za 2023. godinu, kao i Odluka o kupnji (dvaju) zemljišta u zoni javne i društvene namjene

U Velikoj gradskoj vijećnici, 25. rujna 2023. godine, na poziv predsjednika Nikše Franova, održana je 13. sjednica Gradskog vijeća Grada Krka tijekom koje su raspravljene mnoge relevantne teme o kojima više doznajte iz priloženih sažetaka.

Tijekom aktualnog sata, koji se odnedavno, s obzirom na odredbe novog Poslovnika Gradskog vijeća Grada Krka, umjesto na kraju odvija na početku sjednice, uz teme poput budućeg plana razvoja Sportsko-rekreacijskog centra Josip Uravić Pepi u Krku ili kvarova na dekorativnoj rasvjeti krčke starogradske jezgre, odnosno inicijative koja se ogleda u mogućnosti kompenziranja budućeg ulaganja u košarkaško igralište Srednje škole Hrvatski kralj Zvonimir, s troškovima koji proizlaze iz najma sportskih dvorana srednjoškolskog centra kojeg plaćaju mnoga krčka sportska udruženja, vijećnici su se dotakli i turističkog ostvarenja za područje Grada Krka u prvih osam mjeseci ove godine, a koje je po svim parametrima bolje u odnosu na promatrano razdoblje prošle godine. No, iako su dolasci bolji za jedan, a noćenja za dva posto, ostvareni financijski rezultat bilježi povećanje od čak 15 - 20 posto.

Nadalje, većinom vijećničkih glasova, odbijen je prijedlog vijećnika Gorana Marevića, da se s Dnevnog reda 13. sjednice Gradskog vijeća izostavi deveta točka, prijedlog Odluke o kupnji zemljišta, odnosno Dnevni red dopuni Izvješćem o provedenoj stručnoj analizi o zaprimljenim inicijativama u svrhu utvrđivanja osnovanosti pokretanja postupka za izradu i donošenje, odnosno izmjenu i dopunu prostorno-planske dokumentacije za 2021. i 2022. godinu, nakon čega je usvojena dopuna Dnevnog reda, i to s prijedlogom Odluke o osnivanju i imenovanju članova Gradskog povjerenstva za procjenu šteta od prirodnih nepogoda Grada Krka, a potom, i tako izmijenjen Dnevni red.

 

– na znanje primljeno Izvješće Mandatne komisije i prijedlog Odluke o utvrđivanju dana početka mirovanja mandata članici Gradskog vijeća Grada Krka i početku obnašanja dužnosti zamjenice članice Gradskog vijeća Grada Krka

S obzirom na to da je Barbara Toljanić iz Milohnića, temeljem odredbi Zakona o lokalnim izborima i Poslovnika Gradskog vijeća Grada Krka, svoj vijećnički mandat, iz osobnih razloga, stavila u mirovanje, sukladno navedenom Zakonu i Međustranačkom sporazumu zaključenom između PGS-a i SDP-a, PGS je kao zamjenicu članice Gradskog vijeća Grada Krka odredio Arijanu Staničić iz Krka. Mirovanje mandata Barbari Toljanić započelo je 28. srpnja 2023. godine, kada je, ujedno, dužnost članice Gradskog vijeća Grada Krka počela obnašati Arijana Staničić.

Materijal preuzmite ovdje: 1 i 2.

 

– usvojen Zapisnika s 12. sjednice Gradskog vijeća Grada Krka, održane 27. lipnja 2023. godine

Materijal preuzmite: OVDJE.

 

– s jednim suzdržanim glasom i 11 afirmativnih usvojen prijedlog Polugodišnjeg izvještaja o izvršenju Proračuna Grada Krka za 2023. godinu

Proračun Grada Krka za 2023. godinu usvojen je u iznosu od 22.259.510,00 eura prihoda i primitaka, 2.254.780,00 eura viška prihoda iz prethodne godine te 24.514.290,00 eura rashoda i izdataka, da bi I. izmjenom i dopunom, donesenom 27. lipnja ove godine, bio povećan na 24.457.725,31 eura prihoda i primitaka, 2.257.774,69 eura prenesenog viška iz prethodne godine te 26.715.500,00 eura rashoda i izdataka.

Konsolidirani Proračun Grada Krka u razdoblju od 01. siječnja - 30. lipnja 2023. godine ostvario je prihode u iznosu od 9.629.052,08 eura, koji zajedno s prenesenim viškom prihoda iz 2022. godine od 2.257.774,67 eura čine ostvarenje od 11.886.826,75 eura, što je 44 posto od planiranog godišnjeg konsolidiranog Proračuna. Budući da je u istom razdoblju prošle godine realizirano 5.737.770,21 euro prihoda, ove je ostvareno 3.891.281,87 eura prihoda više, što predstavlja povećanje za 68 posto. No, ukupno prihoda, uzimajući u obzir i preneseni višak, ostvareno je za čak 73 posto više nego li prošle godine.

Od prihoda poslovanja tako je realizirano 9.586.639,97 eura što je 42 posto od plana, a u odnosu na isto razdoblje prošle godine kada je uprihodovano 5.653.937,43 eura, realizirano ih je 70 posto više. U ukupno ostvarenom prihodu poslovanja, Grad Krk sudjeluje s 8.224.685,20 eura (85,79 posto), Gradska knjižnica Krk s 1.289,24 eura (0,02 posto), Centar za kulturu Grada Krka s 30.245,00 eura (0,31 posto), Dječji vrtić Katarina Frankopan Krk s 1.207.659,20 eura (12,60 posto), a Javna vatrogasna postrojba Grada Krka sa 122.761,33 eura (1,28 posto). (Prihodi poslovanja koje su ostvarili proračunski korisnici odnose se na tekuće i kapitalne pomoći proračuna koji im nije nadležan, prihode od prodaje proizvoda, roba i pruženih usluga, donacije od pravnih i fizičkih osoba te ostale nespomenute prihode, bez prihoda nadležnog proračuna.) Prihodi od prodaje nefinancijske imovine ostvareni su u iznosu od 42.412,11 eura, što je 50,6 posto od prihoda iz istog prošlogodišnjeg razdoblja kada ih je ostvareno 83.832,78 eura. Prihodi od financijske imovine i zaduživanja u ovom izvještajnom razdoblju nisu realizirani.

Povećanje prihoda u odnosu na isto prošlogodišnje razdoblje ostvareno je od: prihoda od poreza na dohodak (za 34 posto), pomoći od inozemstva i od subjekata unutar općeg proračuna (za 251 posto), prihoda od upravnih i administrativnih pristojbi, pristojbi po posebnim propisima i naknadama (za 32 posto), prihoda od prodaje proizvoda i roba te pruženih usluga i prihoda od donacija (za 3 posto) te kazni i upravnih mjera (za 53 posto).

Smanjenje prihoda u odnosu na isto prošlogodišnje razdoblje ostvareno je od: prihoda od poreza na imovinu (za 28 posto), prihoda od imovine (za 6 posto) te prihoda od prodaje nefinancijske imovine (za 49 posto).

Porezni prihodi ostvareni su u iznosu od 2.714.162,90 eura, pomoći i potpore u iznosu od 4.737.579,35 eura, prihodi od imovine u iznosu od 422.398,41 eura, prihodi od upravnih i administrativnih pristojbi te pristojbi po posebnim propisima i naknadama u iznosu od 1.578.065,36 eura, prihodi od prodaje proizvoda, robe i pruženih usluga te prihodi od donacija u iznosu od 112.336,08 eura, kazne, upravne mjere i ostali prihodi u iznosu od 22.097,82 eura, a prihodi od prodaje nefinancijske imovine, odnosno prodaje građevinskih zemljišta i objekata, u iznosu od 42.412,11 eura. Primici od financijske imovine i zaduživanja u ovom izvještajnom razdoblju nisu ostvareni.

Rashodi i izdaci u promatranom razdoblju realizirani su u iznosu od 7.173.456,29 eura, što je za 56 posto više nego li prošle godine, odnosno 27 posto od ove godine planiranih rashoda i izdataka koji ukupno iznose 26.715.500,00 eura.

Rashodi za zaposlene tako su ostvareni u iznosu od 2.026.514,06 eura (45 posto od godišnjeg plana), dok materijalni rashodi iznose 1.780.268,69 eura (36 posto), financijski rashodi 16.454,30 eura (45 posto), pomoći 84.892,27 eura (30 posto), naknade građanima i kućanstvima 116.898,37 eura (37 posto) i ostali rashodi 254.103,59 (29 posto). Rashodi za nabavu nefinancijske imovine ostvareni su iznosu od 2.676.267,79 eura (17 posto), dok izdaci za financijsku imovinu i otplate zajmova iznose 218.057,22 eura (49 posto).

U strukturi realiziranih rashoda 60 posto čine rashodi poslovanja, 37 posto rashodi za nabavu dugotrajne imovine te 3 posto izdaci za otplatu glavnice primljenih zajmova i financijsku imovinu.

Razlika između ostvarenih konsolidiranih prihoda i rashoda je pozitivna, a iznosi 2.455.595,79 eura, pa je s prenesenim viškom prihoda iz 2022. godine u iznosu od 2.257.774,67 eura u promatranom razdoblju ostvaren ukupni višak prihoda u iznosu od 4.713.370,46 eura.

Materijal preuzmite ovdje: 1, 2 i 3.

 

– jednoglasno usvojeno Izvješće Gradonačelnika Grada Krka za razdoblje od 01. siječnja do 30. lipnja 2023. godine

Materijal preuzmite: OVDJE.

 

– jednoglasno usvojen prijedlog Odluke o I. i zmjeni Odluke o izvršavanju Proračuna Grada Krka za 2023. godinu

Zakonom o proračunu propisano je da jedinice lokalne samouprave uz proračun donose i odluku o izvršavanju proračuna. Tom se odlukom uređuju posebnosti u izvršavanju proračuna, omogućava izvršavanje proračuna u godini za koju je proračun donesen, kao i druga pitanja od značaja za izvršavanje proračuna. Ovom je Odlukom sada predviđeno da se za podmirenje tekuće likvidnosti može koristiti kratkoročni kredit i/ili okvirni kredit do iznosa od 3.000.000,00 eura.

Naime, Grad Krk nositelj je projekta izgradnje širokopojasne mreže sljedeće generacije na otoku Krku kojim će se izgraditi suvremena svjetlovodna pristupna mreža na području svih sedam otočnih lokalnih samouprava. Ukupna je vrijednost tog projekta 10,26 milijuna eura (77,36 milijuna kuna), od čega se 74,48 posto (su)financira bespovratnim sredstava Europske unije. Preostali dio financirat će Grad Krk i sve ostale otočne općine. S obzirom na dosadašnju dinamiku radova očekuje se da će izvođač radova krajem ove godine ispostaviti fakture u približnom iznosu od 5.000.000,00 eura, s time da prema Ugovoru o sufinanciranju sredstvima Europske unije te fakture moraju biti i plaćene u ovoj godini. Nastavno na sve netom navedeno, a posebno na činjenicu da se 74,48 posto projekta (su)financira europskim sredstvima, što znači da fakture zaprimljene u studenom i prosincu sigurno neće biti refundirane do kraja ove godine, predloženo je ugovaranje okvirnog kredit za održavanje tekuće likvidnosti u iznosu od 3.000.000,00 eura.

Materijal preuzmite: OVDJE.

 

 

– jednoglasno usvojen prijedlog Odluke o kratkoročnom okvirnom kreditu Grada Krka

Ovom Odlukom odobreno je kratkoročno zaduživanje Grada Krka (korištenje okvirnog kredita po poslovnom računu) kod poslovne banke Erste & Steiermärkische Bank d.d. Rijeka, u iznosu od 3.000.000,00 eura, prema uvjetima banke kreditora, u razdoblju od 01. prosinca 2023. - 30. studenog 2024. godine. Ugovor o okvirnom kreditu po poslovnom računu omogućit će, ako za tim bude bilo potrebe, održavanje tekuće likvidnosti.

Materijal preuzmite: OVDJE.

 

– jednoglasno usvojen prijedlog Odluke o obavljanju dimnjačarskih poslova na području Grada Krka

Temeljem Zakona o komunalnom gospodarstvu, Zakona o koncesijama, Zakona o zaštiti od požara i Odluke o komunalnim djelatnostima na području Grada Krka, ovom se Odlukom uređuju uvjeti i način obavljanja dimnjačarskih poslova, a koji podrazumijevaju: (1) provjeru ispravnosti i funkcioniranja dimnjaka i uređaja za loženje, (2) obavljanje redovnih i izvanrednih pregleda dimnjaka i uređaja za loženje, (3) čišćenje dimnjaka i uređaja za loženje te poduzimanje mjera za sprječavanje opasnosti od požara, eksplozija, trovanja i zagađivanja zraka kako ne bi nastupile štetne posljedice zbog neispravnosti dimnjaka i uređaja za loženje. Dimnjačarske poslove mogu obavljati pravne ili fizičke osobe koje su registrirane za djelatnost obavljanja dimnjačarskih poslova, i koje su s Gradom Krkom prethodno zaključile ugovor o koncesiji. Ovlašteni dimnjačar obavlja dimnjačarske poslove na temelju godišnjeg plana pregleda i čišćenja dimnjaka i uređaja za loženje, kojeg je Jedinstvenom upravnom odjelu Grada Krka dužan dostaviti do 15. prosinca za predstojeću sezonu loženja.

Vlasnici ili korisnici zgrada, stanova, poslovnih prostora, objekata i postrojenja, sukladno Odluci, dužni su voditi brigu da se dimnjaci i uređaji za loženje redovito čiste i održavaju u ispravnom stanju. Nadalje, korisnici usluge dužni su ovlaštenom dimnjačaru: (1) omogućiti pregled i čišćenje dimnjaka i uređaja za loženje, (2) dati podatak o broju i vrsti uređaja za loženje i dimnjaka te (3) o sezoni loženja omogućiti pristup svakom uređaju za loženje i dimnjaku koji se koristi. Ako ovlašteni dimnjačar utvrdi da na dimnjaku i/ili uređaju za loženje postoje nedostaci, pismeno o tome mora obavijestiti korisnika usluge ili upravitelja zgrade te ih pozvati da uklone nedostatke u roku koji ne može biti duži od dva mjeseca. Ovlašteni dimnjačar dužan je voditi registar dimnjaka i uređaja za loženje, kao i evidenciju o pregledu i čišćenju dimnjaka i uređaja za loženje te izvođenju radova kojima se dimnjak zadržava ili vraća u stanje određeno projektom građevine. Također, ovlašteni dimnjačar ima pravo na naknadu za obavljanje dimnjačarskih poslova, s time da se način utvrđivanja predmetne naknade određuje ugovorom o koncesiji, a cjenik dimnjačarskih usluga objavljuje na internetskoj stranici Grada Krka. Nadzor nad obavljanjem dimnjačarskih poslova vrši komunalno redarstvo.

Materijal preuzmite: OVDJE.

 

– s jednim suzdržanim glasom i 11 afirmativnih usvojen prijedlog Odluke o agrotehničkim mjerama i mjerama za uređivanje i održavanje poljoprivrednih rudina na području Grada Krka

Temeljem Zakona o poljoprivrednom zemljištu, ovom su Odlukom propisane mjere za uređivanje i održavanje poljoprivrednih rudina, posebice za: (1) održavanje živica i međa, (2) održavanje poljskih putova, (3) uređivanje i održavanje kanala oborinske odvodnje, (4) sprječavanje zasjenjivanja susjednih čestica te (5) sadnju i održavanje vjetrobranskih pojaseva. Budući da je jedna od agrotehničkih mjera i gospodarenje biljnim ostacima koji se uništavaju spaljivanjem, Odlukom su propisane i mjere zaštite od požara na poljoprivrednom zemljištu. Pored toga, Odluka donosi i posebne mjere zabrane građenja jednostavnih građevina, postavljanja montažnih objekata, kamp prikolica, plovila i vozila na poljoprivrednom zemljištu, kao i mjere za sprječavanje protupravnog odlaganja otpada na poljoprivrednom zemljištu i poljoprivrednim rudinama. Nadzor nad provedbom odredbi iz ove Odluke vrši komunalno redarstvo, a u njegovom se provođenju može naložiti: (1) poduzimanje radnji u svrhu sprječavanja nastanka štete, onemogućavanja ili smanjenja poljoprivredne proizvodnje, (2) poduzimanje radnji u svrhu uklanjanja posljedica nastale štete u poljoprivrednoj proizvodnji, (3) poduzimanje radnji u svrhu provedbe mjera za uređivanje i održavanje poljoprivrednih rudina, (4) uklanjanje protupravno postavljenih ograda, živica, drvoreda, voćnjaka pojedinačnih stabala i grmlja, (5) uklanjanje jednostavnih građevina, montažnih objekata, kamp prikolica te (6) uklanjanje otpada.

Naposljetku, od osam podnesenih amandmana vijećnika Gorana Marevića prihvaćeni su: prvi, treći, peti i sedmi, uz zaključak da će se, nastavno na četvrti i osmi amandman, naknadno pripremiti dopuna/dorada članka 18. predmetne Odluke.

Materijal preuzmite ovdje: 1, 2 (amandmani vijećnika Gorana Marevića).

 

 

– s jednim suzdržanim glasom i 11 afirmativnih usvojen prijedlog Odluke o kupnji zemljišta (kupnja k.č. 2292/1, površine 655 m2, i k.č. 2292/2, površine 255 m2, obje k.o. Krk-grad, vlasništvo Pešić Ivice, Čavle, Cernik 231/1, koje zemljište se nalazi u zoni javne i društvene namjene na području Sv. Lucija u gradu Krku)

Ova Odluka donesena je s ciljem buduće izgradnje u zoni javne i društvene namjene - D2, koja se nalazi na predjelu Sv. Lucija u gradu Krku, uređenom Urbanističkim planom uređenja UPU 1 - Krk (NA1, R11, R38, R310, R311). Temeljem iste, kupoprodajni ugovor zaključit će se: za k.č. 2292/1, k.o. Krk grad (z.č. 666/1, upisanu u z.k.ul. 366, k.o. Krk), u zemljišnoj knjizi i katastru zemljišta upisanu kao gromača i pašnjak na predjelu Sv. Lucija u gradu Krku, površine od 655 m2, te za k.č. 2292/2, k.o. Krk grad (z.č. 666/2, upisanu u z.k.ul. 366, k.o. Krk), u zemljišnoj knjizi i katastru zemljišta upisanu kao put na predjelu Sv. Lucija u gradu Krku, površine od 255 m2, obje u vlasništvu Ivice Pešića iz Čavli. Kupoprodajna cijena, temeljem procjembenih elaborata i potvrdi Procjeniteljskog povjerenstva Primorsko-goranske županije, za k.č. 2292/1, k.o. Krk grad (z.č. 666/1, k.o. Krk), površine od 655 m2, određena je u iznosu od 142,25 eura po m2, što je ukupno 93.173,75 eura, a za k.č. 2292/2, k.o. Krk grad (z.č. 666/2, k.o. Krk), površine od 255 m2, u iznosu od 79,11 eura, što je ukupno 20.173,05 eura. Kako k.č. 2292/1, k.o. Krk prema svome obliku, površini te postojećem priključku na javno-prometnu površinu zadovoljava sve uvjete zemljišta prve kategorije, dok k.č. 2292/2, k.o. Krk s istim čini cjelinu i djelomično je u funkciji puta, Grad Krk ima pravni i ekonomski interes za stjecanje prava vlasništva nad predmetnim nekretninama.

Materijal preuzmite: OVDJE.

 

– s jednim suzdržanim glasom i 11 afirmativnih usvojen prijedlog Odluke o izmjeni i dopuni Odluke o utvrđenju osnivanja i dopune djelatnosti u novom prostoru Grad Krk, Dječji vrtić Katarina Frankopan

Materijal preuzmite: OVDJE.

 

– jednoglasno usvojen prijedlog Godišnjeg plana davanja koncesija za 2024. godinu

Temeljem Zakona o koncesijama propisana je obveza izrade godišnjeg i srednjoročnog (trogodišnjeg) plana davanja koncesija, koji se potom dostavljaju ministarstvu nadležnom za financije. Tim se planovima obuhvaćaju koncesije iz svih područja odnosno djelatnosti, za koje postupke davanja provode jedinice lokalne samouprave. Naime, postojeća koncesija za obavljanje dimnjačarskih poslova isteći će 02. siječnja 2024. godine, s time da je Ugovor o koncesiji sklopljen s tvrtkom MLD usluge d.o.o. iz Klenovice, i to na razdoblje od pet godina (od 02. siječnja 2019. do 02. siječnja 2024. godine). Gradsko vijeće, na sjednici održanoj 14. prosinca 2022. godine, donijelo je Srednjoročni (trogodišnji) plan davanja koncesija za razdoblje od 2023. do 2025. godine u kojem je navedeno da se u tom periodu davanje koncesije planira za obavljanje dimnjačarskih poslova na razdoblje od pet godina uz procijenjenu godišnju naknadu od 1.327,23 eura. Dakle, Godišnjim planom davanja koncesija za 2024. godinu predviđeno je davanje (jedne) koncesije za obavljanje dimnjačarskih poslova, kao što je već istaknuto, na rok od pet godina, i to od 2024. - 2029. godine.

Materijal preuzmite: OVDJE.

 

– jednoglasno usvojen prijedlog Odluke o razrješenju predsjednice i izboru predsjednika Mandatne komisije

S obzirom na to da je Barbara Toljanić iz Milohnića svoj vijećnički mandat, iz osobnih razloga, stavila u mirovanje, a kako je ona obnašala i funkciju predsjednice Mandatne komisije, sukladno prijedlogu PGS-a, novim predsjednikom Mandatne komisije izabran je član Gradskog vijeća Grada Krka Josip Brusić iz Krka.

Materijal preuzmite: OVDJE.

 

– jednoglasno usvojen prijedlog Odluke o osnivanju i imenovanju članova Gradskog povjerenstva za procjenu šteta od prirodnih nepogoda Grada Krka

Ovom Odlukom, u Gradsko povjerenstvo za procjenu šteta od prirodnih nepogoda Grada Krka imenovani su: Đimi Skomeršić (za predsjednika), Saša Grgantov (za člana), David Mrakovčić (za člana), Antonela Mahulja (za članicu) i Danira Zec (za članicu). Sukladno Zakonu o ublažavanju i uklanjanju posljedica prirodnih nepogoda, njegovi su zadaci: (1) utvrđivanje i provjerava visine štete od prirodne nepogode za područje Grada; (2) unos podataka o prvim procjenama šteta u Registar šteta; (3) prosljeđivanje konačne procjene šteta Županijskom povjerenstvu;  (4) raspoređivanje dodijeljenih sredstava pomoći za ublažavanje i djelomično uklanjanje posljedica prirodnih nepogoda oštećenicima; (5) praćenje i nadzor namjenskog korištenja odobrenih sredstava pomoći za djelomičnu sanaciju šteta od prirodnih nepogoda; (6) sastavljanje izvješća o utrošku dodijeljenih sredstava žurne pomoći i sredstava pomoći za ublažavanje i djelomično uklanjanje posljedica prirodnih nepogoda i njihovo dostavljanje Županijskom povjerenstvu; (7) suradnja sa Županijskim povjerenstvom; (8) donošenje plana djelovanja u području prirodnih nepogoda iz svoje nadležnosti te (9) obavljanje drugih poslova i aktivnosti iz svojeg djelokruga u suradnji sa Županijskim povjerenstvom.

Materijal preuzmite: OVDJE.