Vizualni i opipni taktilizam Alme Dujmović i Borisa Rocea

U krčkoj galeriji Decumanus, 04. rujna 2014. godine, otvorena je zajednička izložba slikarice Alme Dujmović i keramičara Borisa Roca kojom je nastavljen prošlogodišnji projekt Media Connexa, čiju koncepciju potpisuje povjesničarka umjetnosti i kustosica Višnja Slavica Gabout, koja je uz autore i predstavila izloženo.

 
 
Projekt Media Connexa, pojašnjava na početku Gabout, startao je prošle godine zajedničkom izložbom modne dizajnerice Ruže Hodak i slikara Damira Brčića koji se predstavio crtežima na njezinoj odjeći. Ove se godine u krčkoj galeriji susreću, ali ne suprotstavljaju, keramičar i slikarica. Naime, ideja ovog izložbenog projekta jest međusobna interakcija i interferencija umjetničkih medija, sučeljavanje različitih disciplina, koje potom u zajedničkom razgovoru, ali uvijek uvažavajući individualnosti, ukazuju na razlike, ali i zajedničke karakteristike združenih autora. Kada se tako nađe dvoje, troje ili više umjetnika, naizgled se čini da među njima postoje velike razlike, međutim unatoč tome što se u ovom slučaju dvojac izražava dijametralno suprotnim disciplinama, kada se malo bolje pogleda, njihovi se radovi dotiču, odnosno dijele određene zajedničke karakteristike, što su u jednom trenutku, obzirom da dugo profesionalno surađuju, i sami prepoznali. Naime, uočili su to da se i kod jednog i kod drugog, unatoč velikim razlikama, pojavljuju određene sličnosti očite u strukturama i teksturama, pa je tako i ovogodišnja Media Connexa koncipirana, složena i postavljena tako da, unatoč tome što s jedne strane imamo keramiku, a s druge slikarstvo, ukaže upravo na ono objema zajedničko. Kada promatrajući postav, malo dublje uđemo u njihove priče, nastavlja Gabout, ono što oboje dijele jest najprije njihovo veliko poznavanje medija - slikarstva i keramike, a osim što, obzirom na svoja znanja i iskustvo, mogu biti vrijedni izvori informacija, oni su mnogima i edukatori, pa se njihovi karakteri i u ovom smislu susreću. Što se tiče ovim projektom prikazanih radova, prateći stvaralaštvo i Alme Dujmović i Borisa Rocea, možemo kazati kako oboje pokazaju značajnu sklonost istraživanju i eksperimentiranju. U ovom slučaju Roce je keramiku s jedne strane prošupljio, izgradivši čipkaste volumene, a s druge, ako govorimo o njegovim zidnim pločama i tanjurima, oni ukazuju na grafičarska znanja očita u tretiranju linije na način preuzet iz klasičnih grafičkih tehnika. Alma je krenula, i uvijek kreće, od prirode, ali je interpretira na svoj način, uvijek dolazeći do metamorfoza. Naime, ona prirodu interpretira tako da polazi od prepoznatljivog, a onada se u procesu stvaranja događa skretanje prema apstrakciji. Zanimljivo je također, u ovom slučaju, i korištenje kolaža kojim ona materijalizira, oprostoruje liniju jer njezino je slikarstvo izrazito sliko-crtačko. Dakle i kod jednog i kod drugog autora, zaključuje Gabout, uočljiva je taktilnost obzirom da njihovi radovi, zanimljive keramičke površine i strukturom bogate slike, pozivaju da pružimo ruku te da ih jednostavno osjetimo, a zato je i diskurz promatranja ovo dvoje autora, odnosno problematika koja se nametnula u ovom dijalogu bila upravo struktura, i to u smislu pojave taktilizma, kod Alme vizualnog, a kod Borisa opipnog.
Izložba Media Connexa: Strukture - vizualni i opipni taktilizam ostaje otvorena do 22. rujna, a postav je u Galeriji Decumanus moguće razgledati između ponedjeljka i subote od 10.00 do 12.00 te od 19.00 do 21.00 sat, odnosno uz prethodnu najavu organizatoru Centru za kulturu Grada Krka telefonom na 051 220 041 ili e-mailom na kultura@gradkrk.net.