Mediologija, vizualne i masmedijske manipulacije

Nakon što se u okviru projekta Linkin6 [art] u Galeriji Decumanus samostalnim izložbama predstavile grafičarke Melinda Kostelac i Andrea Staničić, 06. lipnja 2014. godine, otvorena je izložba krčkog vizualnog umjetnika Igora Gržetića.

Kao i u slučaju dvaju prethodno spomenutih postava Gržetićeva Mediologija ukazuje na mnoge mogućnosti eksperimentiranja grafičkim medijem, istražujući pritom u pet cjelina fenomen transformacije; modeliranje nove manipulacijom postojeće stvarnosti. Riječ je o računalno-grafičko-fotografskom projektu koji ukazuje na gotovo alkemijski karakter piktoralnog koda. Veći dio vizualnih jedinica tako je nastao agresivnom reciklažom s Interneta preuzetih slikovnih sadržaja, stvarajući kaotične vizuale - nove hibridne matrice specifične estetike. No unatoč različitom karakteru tako formiranih poruka, isti im modul (subliminal), kao subjekt reciklaže omogućuje prodor u (pod)svijest. I ovdje iznova biva otkrivena transformacija, i to ona promatrača uzrokovana manipulacijom njegove (pod)svijesti, što još jednom aludira na skrivene potencijale spomenute drevne discipline. 
Izložbu su pored autora i riječke umjetnice Vedrane Valenčić koja je jednu od grafičkih cjelina, kao slikovni input, prenijela u lingvistički output (Iznesotine), otvorile Višnja Slavica Gabout, povjesničarka umjetnosti i kuratorica izložbene inicijative Linkin6 [art] te Maja Parentić, ravnateljica krčkog Centra za kulturu.
Iznimno mi je zadovoljstvo, ističe na početku Parentić, predstaviti novi Gržetićev multimedijski projekt kojim se nastavlja niska izložbi grafičarki i grafičara riječkog kruga okupljenih nazivom Linkin6 [art]. Mediologija tako donosi nekoliko grafičkih cjelina nastalih eksperimentiranjem s čitavim nizom medija, od računalne grafike, fotografije, videa pa sve do zvučnih i lingvističkih skica. Prizivajući njegove prethodne izložbene projekte, zaključuje Parentić, Gržetić i nadalje ostaje ovjeran inzistiranju na pomnom istraživanju mogućnusti računalne grafike, koja je međutim uvođenjem zvučnih i literarnih segmenta bitno nadišla svoje okvire.
Mediologijom, navodi Gabout, Gržetić nastavlja s dosadašnjim istraživanjima na području novih medija, ovim projektom ispitujući mogućnosti vizualnih i masmedijskih manipulacija. Pritom ukazuje na ogromne mogućnosti suvremenih medija i alata, koji mijenjajući percepciju manipuliraju osjetilima, stalno nas uvjeravajući u zbilju koja je ustvari iskrivljena, iluzivna i zbog virtualne prirode medija - hibridna. Gržetić nam tako znalački modificira pogled, ali i sva ostala čula, metamorfozama, simulacijama, iskošenjima, replikacijama i sinestezijama, da bi na kraju redizajnirao stvarnost i kreirao novu zbilju. A u njoj, zaključuje Gabout, dobiva na važnosti i sve ono što je pohranjeno u memoriji podsvijesti, zaboravljeno i možda odbačeno kao smeće, do čega Gržetić poseže kao za starim datotekama na računalu, i to na način data recovery - pronalazeći, obnavljajući i reciklirajući različite prostorno-vremenske vizualne podatke, te najposlije medijski generirajući simulakrum zbilje drukčije estetike.
Mediologija Igora Gržetića ostaje otvorena do 20. lipnja, a postav je moguće razgledati od ponedjeljka do subote između 10.00 i 12.00 te 19.00 i 21.00 sat, odnosno uz prethodnu najavu organizatoru Centru za kulturu Grada Krka na 051 220 041 ili kultura@gradkrk.net.