Aktualnosti vezane uz provedbu Strategije pametnog Grada Krka

Nakon donošenja Strategije pametnog Grada Krka u rujnu 2018. godine, fokus u njezinom provođenju tijekom prošle godine bio je usmjeren na prvi od postavljenih ciljeva: učinkovitu i otvorenu upravu, točnije inzistiranje na povećanoj učinkovitosti i otvorenosti gradske uprave primjenom novih tehnologija i komunikacijskih platformi.

Međutim, provedbom ključnih aktivnosti toga cilja obuhvaćeni su i ostali ciljevi Strategije koji se ponajprije ogledaju u pripremi novog interaktivnog gradskog internetskog sučelja s naprednim uslugama za građane, posjetitelje i poduzetnike, a to su konkretno: drugi cilj - otvoreni i inovativni Grad koji brine za svoje stanovnike; treći cilj - siguran Grad, spreman na sve izazove; peti cilj - čist Grad u kojem građani aktivno sudjeluju u čuvanju okoliša; i šesti cilj - Grad za inovativno i ekloški održivo poduzetništvo.

 

Tijekom prošle godine pripremljen je i Plan digitalne transformacije Grada Krka koji obuhvaća stručne i operativne podloge za sljedeće aktivnosti unutar same Strategije:

 

I. provedbu mjere 1.2. Unapređenje internih procedura za upravljanje podatcima i sistematizacija gradskih baza podataka

– 1.2.2. Usustavljivanje podataka kojima gradska uprava raspolaže na jedinstvenu internu platformu i objava otvorenih podataka

– 1.2.3. Smjernice i plan popunjavanja i otvaranje registra gradskih nekretnina

 

II. pripremu podloga za razvoj komunikacijske platforme Grada i e-Usluga

– potrebno je pripremiti opis korisničkog putovanja, definirati potporne procese i pripremiti podlogu na temelju koje će se provoditi postupak javne nabave za izradu platforme i razvoj e-Usluga

 

U odnosu na mjere iz Strategije, postupke je moguće prikazati, i na sljedeći način:

 

1.3. opisati način razvoja novih kanala i digitalne platforme za omogućavanje i poticanje participativnog odlučivanja i sudjelovanja u strateškom planiranju (uključujući sustav komunikacije s građanima, anketiranje i prikupljanje stavova i komentara)

 

1.4. razviti arhitekturu i plan sadržaja/razvoja platforme vizualne reprezentacije prostorno-urbanističkih podataka (WebGIS preglednik)

 

1.5. pripremiti podloge za digitalizaciju i unaprjeđenje pristupa informacijama u administrativnom postupanju između građana i uprave (e-Usluge):

– 1.5.1. analizirati identificirane postupke uprave te identificirati priliku za daljnju digitalizaciju

– 1.5.2. izraditi opis postupka i izvršiti upload svih potrebnih obrazaca i podataka za administrativne postupke u gradskoj upravi i drugim relevantnim institucijama

– 1.5.3. izraditi opis korisničkog putovanja i back-enda ključnih usluga

 

1.7. krenuti u daljnju digitalizaciju sustava javne nabave i usklađivanje sa standardima zelene javne nabave (ZeJN):

– 1.7.1. analizirati poslovne procese javne nabave s prijedlogom izmjena i nacrtom novog segmenta internetske stranice

– 1.7.2. revidirati Pravilnik o provedbi postupaka jednostavne javne nabave u skladu s digitalnom transformacijom javne nabave i standardima ZeJN

– 1.7.4. razraditi koncept, arhitekturu i sadržaje segmenta internetske stranice posvećenog javnoj nabavi

 

2.1. uspostaviti jedinstvenu digitalnu kontakt-točku i repozitorij informacija vazano uz društvene djelatnosti u nadležnosti Grada - razviti arhitekturu i prijedlog sadržaja

 

2.2. razviti arhitekturu i uspostaviti plan razvoja jedinstvene servisne platforme i kontakt-točke koja pruža mogućnost rezervacija i kupnje ulaznica za sva društvena, kulturna i sportska događanja na području Grada

 

2.3. razviti arhitekturu stranice i korisničko putovanje u odnosu na administrativne i komunikacijske kanale između građana i institucija predškolskog odgoja i obrazovanja

 

2.5. razviti arhitekturu sustava, korisničko putovanje i potporni procesi sustava redovnog praćenja i evaluacije utroška sredstava dodijeljenih udrugama civilnog društva, uz javnu objavu na internetskoj platformi Grada

 

3.1. uspostaviti plan objedinjavanja postojećih digitalnih rješenja u okviru internetske platforme Grada u svrhu nadzora komunalnog reda, interakcije s građanima i evidencije intervencija

 

6.1. razviti strukturau i korisničko putovanje gradskih servisa za poduzetnike

 

Temeljem Plana digitalne transformacije, sredinom prošle godine, Grad se prijavio na Javni poziv za sufinanciranje projekata primjene koncepta pametnih gradova i općina Fonda za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost te mu je odobreno 322.699,56 kuna, i to za: izradu nove mrežne stranice i vizualizaciju gradskih podataka - 145.162,50 kuna (60% od predviđenih troškova) te digitalizaciju eksternih procesa gradske uprave - 177.537,06 kuna (60% od predviđenih troškova).

Početkom ove godine provedeno je prikupljanje ponuda za izradu nove mrežne stranice i vizualizaciju gradskih podataka te će u ožujku biti potpisan ugovor vezan uz realizaciju ovog posla s riječkom tvrtkom NetCom d.o.o., s time da se završetak prvovedbe ovog projekta očekuje u listopadu kada bi novo digitalno sučelje Grada sa svim funkcionalnostima trebalo biti otovreno javnosti.