64. Ljetne priredbe: Večer opernih arija

Glazbeni program 64. Ljetnih priredbi, u utorak, 11. kolovoza 2020. godine, na Sceni Zidine (Trg krčkih glagoljaša), s početkom u 21.30 sati, nastavlja se pravom glazbenom poslasticom, tj. koncertom Večer opernih arija, u izvedbi nacionalne prvakinje opere Kristine Kolar, prvaka opere HNK Ivana pl. Zajca Roberta Kolara te opernih solista Vanje Zelčić i Slavka Sekulića, i to uz klavirsku pratnju Vladimira Babina. Ulaz je slobodan!

Na programu će biti pularne arije iz opera najvećih skladateljskih majstora, poput Tchaikovskog i njegovog Evgenija Onjegina, Rossinija i njegovog Seviljskog brijača, Mozarta i njegove Čarobne frule, Bizeta i njegove Carmen, Verdija i njegovih Sicilijanskih večeri, Aide i Nabucca, Gounoda i njegovih Romea i Julije, Zajca i njegovog Nikole Šubića Zrinjskog, Kalmana i njegove Kneginje čardaša te Gershwina i njegove legendarne Summertime.

Kristina Kolar hrvatska je mezzosopranistica koja od 1996. djeluje u HNK Ivana pl. Zajca u Rijeci, u statusu prvakinje opere, s time da od 2019. godine nosi titulu nacionalne prvakinje. Kao solistica ostvarila je više od 50 uloga u čitavom nizu glazbeno-scenskih djela, kako u Hrvatskoj, tako i u inozemstvu, a među kojima se posebice izdvajaju: Verdi - Aida (Aida), Macbeth (Lady Macbeth), Nabucco (Abigaille, Fenena), La forza del destino (Preziosilla), Falstaff (Meg); Giordano - Andrea Chénier (Maddalena di Coigny); Puccini - Tosca (Tosca), Manon Lescaut (Manon Lescaut), Gianni Schicchi (Ciesca); Bizet - Carmen (Carmen); Ponchielli - La Gioconda (Laura); Mozart - Don Giovanni (Donna Elvira), Così fan tutte (Dorabella); Rossini - Il signor Bruschino (Marianna), Turčin u Italiji (Zaida); Strauss - Šišmiš (Rosalinde, Princ Orlovsky); Mascagni - Cavalleria rusticana (Santuzza, Lola); Cilea - Adrianna Lecouvreur (Principessa); Thomas - Hamlet (Gertruda); Zajc - Nikola Šubić Zrinjski (Eva), Amelija (Teresa), Lizinka (Miss Jackson), Prvi grijeh (Svijetli genij), Momci na brod (Bibiana) ili Zlatka (Vračara). Tijekom svoje bogate karijere stalna je gošća inozemnih opernih scena (Japana, Finske, Njemačke, Češke, Poljske, Mađarske, Italije, Slovenije i drugih). Koncertno je nastupala kao solistica izvodeći brojne skladateljske velikane poput Verdija, Pergolesija, Mozarta, Beethovena, Rossinija, Kolba i drugih. Dobitnica je Nagrade Milka Trnina za ulogu Santuzze, Nagrade hrvatskog glumišta za ulogu Mettele i dvaput Nagrade Štefanija Lenković HNK Ivana pl. Zajca za najbolje ostvarenu opernu ulogu. Snimila je četiri nosača zvuka: Sakralna glazba riječkih skladatelja, Hrvatska solo popijevka, Hrvatska duhovna glazba te Frano Parać: Misa Maruliana.

 

 

 – Robert Kolar hrvatski je bariton. Godine 1992. završio je srednjoškolsko glazbeno obrazovanje u Glazbenoj školi Ivana Matetića Ronjgova, u klasi prof. Margarete Togunjac. Iste je godine upisao studij solo pjevanja na Muzičkoj akademiji u Zagrebu, u klasi prof. Zdenke Žapčić-Hesky. Već od 1992. aktivni je član Zagrebačkog opernog studija. Debitirao je 1993. u Gradskom kazalištu Komedija, pjevajući Eneja u Purcellovoj operi Didona i Enej. Godine 1996. diplomirao je solo pjevanje na Muzičkoj Akademiji u Zagrebu, u klasi prof. Zdenke Žabčić-Hesky. Usavršavao se kod primadone Dunje Vejzović. Od 1997. solist je opere HNK Ivana pl. Zajca u Rijeci, a od 2016. godine prvak opere iste kazališne kuće. Izuzev kao operni pjevač, djeluje i kao solist sudjelujući u izvedbama komornih djela, misa, rekvijema, i to u rasponu od baroknih majstora, pa sve do suvremenih skladatelja. Kao solist nastupao je i u drugim kazalištima, kao i na mnogim koncertnim podijima. Kao solo bariton koncertirao je s Hrvatskim baroknim ansamblom, Zborom Hrvatske radio televizije, Akademskim zborom Ivan Goran Kovačić, Oratorijskim zborom iz Rijeke, ansamblom Collegium Musicum Fluminense, Riječkim komornim orkestrom, Zagrebačkom filharmonijom, Riječkom filharmonijom, Simfonijskim orkestrom Hrvatske radio televizije, Ukrajinskim državnim simfonijskim orkestrom, Panonskom filharmonijom iz Pečuha, Dubrovačkim simfonijskim orkestrom, Europskim orkestrom Medicinara i mnogim drugima. Tijekom svojeg umjetničkog djelovanja surađivao je sa svim eminentnim hrvatskim i inozemnim dirigentima. Dobitnik je Specijalnog priznanja Milan Pihler koje najuspješnijim opernim pjevačima dodjeljuje HNK Ivana pl. Zajca. Također, dobitnik je i nagrade Milan Pihler za ulogu Michoneta u Cileovoj operi Adriana Lecovreur. Uz ostalo, snimio je i nosač zvuka s umjetnicima iz Hrvatske i Italije za Academia Lirica Rotariana Laboratorio Lirico Europeo iz Milana, a koji je distribuiran diljem Europske unije.

 

 

– Vanja Zelčić hrvatska je sopranistica. Diplomirala je na Muzičkoj akademiji u Zagrebu u klasi profesorice Zdenke Žabčić Hesky, i to 2006. godine, a dvije godine kasnije završila je i usavršavanje. Članica je Opere HNK Ivana pl. Zajca od 2005. godine, gdje je otpjevala niz manjih uloga: Kabiljo - Jalta, Jalta (brigadirka); Puccini - Tosca (pastir); Verdi - La Traviata (Annina); Parać - Judita (Ruta); Cilea - Adriana Lecouvrer (Mad. lla Jouvenot); Nećak - balet Pjesma nad pjesmama i Penelopa, sopran, s kojim je gostovala u Portugalu, itd. Sudjelovala je na brojnim koncertima, kako u matičnom kazalištu, tako i u inozemstvu, od kojih se izdvajaju: Rossini - Stabat Mater, sopran; Wolfgang Amadeus Mozart - Requiem, sopran, u crkvi La Madleine u Parizu s orkestrom Jean Luis Petit; Giovanni Batista Pergolesi - Stabat Mater, sopran, za 600 godina Sv. Tripuna u Kotoru.

– Slavko Sekulić hrvatski je bas. Diplomirao je na Glazbenom konzervatoriju G. Tartini u Trstu, u klasi prof. Rite Susovsky. Dobitnik je nagrade Ministarstva kulture Republike Italije, 2003. godine, za najboljeg studenta. Diplomirao je na Visokoj školi Mirković, prema licenci moskovskog konzervatorija Čajkovski. Završio je poslijediplomske studije na konzervatoriju G. Tartini u Trstu i državnom konzervatoriju Komitas u Erevanu, Armenija. Internacionalnu solističku karijeru započinje 2004. godine u SNG Ljubljana, a nastavlja je, kako slijedi, u: Teatro Lirico Giuseppe Verdi u Trstu, Italija (2007. - 2009.); Slovenskom Narodnom Gledališču u Mariboru, Slovenija (2009. - 2012.); Narodnom Pozorištu Beograd, Srbija (2012. - 2013.) te HNK Ivana pl. Zajca Rijeka, Hrvatska (2014. - danas). Gostovao je u kazalištima: HNK Ivana pl. Zajca, Rijeka, HNK Zagreb, Brussels Opera House (Belgija), Chaleroix Opera House (Belgija), Teatro Volterra di Pisa (Italija), Udine Opera House, (Italija), Teatro Comunale Bolzano (Italija), Teatro Comunale Genova (Italija), Wiesbaden Theatre (Njemačka), Bunkamura Orchard Hall Tokyo (Japan). Surađivao je s mnogim znanim dirigentima i režiserima.

– Vladimir Babin po sudu kritike jedan je od najeminentnijih predstavnika mlađe generacije hrvatskih pijanista. Klavir je diplomirao na osječkom odjelu Muzičke akademije u Zagrebu, u klasi prof. Damira Sekošana, 1985., nakon čega je završio i poslijediplomski studij u Beogradu, u klasi prof. Dušana Trbojevića, gdje je i magistrirao 1989. godine. Dobitnik je brojnih nagrada na pijanističkim natjecanjima, kao i nagrade Rektorata Zagrebačkog sveučilišta, kao najbolji student diplomant. Koncertira kao solist i član komornih sastava po Hrvatskoj i inozemstvu te nastupa uz orkestre kao solist. Snimao je za razne televizijske i radio postaje, a objavio je i  nekoliko nosača zvuka. Solistički repertoar Vladimira Babina obuhvaća djela svih stilskih razdoblja, a posebno je naklonjen hrvatskim autorima. Osim klasikom, Babin često nastupa i kao vrstan jazz pijanist (njegov album Jazzyland doživio je veliki uspjeh kod publike i kritike!). Uz održavanje pijanističkih seminara, redovno sudjeluje i kao član ocjenjivačkih sudova na pijanističkim natjecanjima. Od 1997. je docent, od 2009. izvanredni profesor klavira na riječkom područnom odjelu Muzičke akademije Zagreb, a od 2007. godine i pročelnik Područnog odjela Rijeka.

S obzirom na trenutne epidemiološke prilike, organizatori mole da se ulaznice za koncerte preuzimaju u Galeriji Decumanus, J. J. Strossmayera 2 (stari grad), unutar njezinog redovnog radnog vremena, od ponedjeljka do subote, između 10.00 i 12.00 te 19.00 i 22.00 sata, a sve kako bi se izbjeglo stvaranje gužvi na blagajni (tj. ulazu) Scene Zidine. Također, potrebno je voditi računa o tome kako će broj ulaznica biti ograničen s obzirom na smanjeni broj mjesta, radi provođenja epidemioloških mjera. Publici se preporučuje nošenje zaštitnih maski uz obvezno poštivanje socijalne distance, i napomenu kako će se gledalište otvarati čak 45 minuta prije početka programa.

Financijsku podršku ovogodišnjim Ljetnim priredbama, za čiju se organizaciju već tradicionalno brine Centar za kulturu Grada Krka, pružili su Ministarstvo kulture Republike Hrvatske, Primorsko-goranska županija, Grad Krk i Turistička zajednica Grada Krka.