62. Ljetne priredbe: Dmitry Sinkovsky & Pavao Mašić

U nastavku glazbenog programa 62. Ljetnih priredbi, 12. kolovoza 2018. godine, s početkom u 21.30 sati, u atriju franjevačkog samostana slijedi koncert dvojice virtuoza Dmitryja Sinkovskog na violini i Pavla Mašića na čembalu, koji će krčkoj publici predstaviti vrhunce europske, mahom talijanske glazbe uz koju se odvijala i posljednja scena frankopanske povijesti.

Nakon ansambla Minstrel, ovim koncertom, ujedno i 7. epizodom: Sv. Rimsko Carstvo nestaje - barok nastaje; obmana u Wiener Neustadtu posvećenom talijanskim baroknim skladateljima koji su među prvima promišljali glazbu za sviranje tada jednostavno nazvanu sonata (lat. sonare - svirati), nastavlja se Glazbena priča Knezova Krčkih Frankopana, obzirom da se upravo glazbenim sadržajima ovogodišnjeg festivala obilježava 900. obljetnica od prvog pisanog spomena Knezova Krčkih Frankopan na otoku Krku. Stoga, u namjeri da se ukaže na bogatstvo i različitost europske glazbene baštine od 12. do 17. stoljeća, programom je obuhvaćena serija od devet koncerata ozbiljne glazbe (proslov, sedam epizoda i epilog), uzimajući u obzir staru (srednjovjekovnu), ranu (renesansnu) i klasičnu (baroknu) glazbu te tako prateći vrijeme vladanja loze Frankopana, ali i nekolicinu konkretnih povijesnih trenutaka.

Da, u dva su poteza krvnika nestale i dvije najznačajnije hrvatske plemićke obitelji. Onkraj špekulacija o njihovom realnom političkom značaju i uspjehu da se izbore osim za sebe i za neki nacionalni kapital, umjesto da se igraju čas s Mletkom, čas s Francuzom, pa i Turčinom, jer tko će znati kako je bilo i kako se uopće moglo? Ostaje nam graditi na sponama i bogatstvu, materijalnom i nematerijalnom, koje nam je vijek Frankopana ostavio u nasljeđe. Svakako je moment prisutnosti kulture Sv. Rimskog Carstva nešto što u potpunom uranjanju u opipljivu zbilju Frankopana ne smije izostati.

Karizmatični i atipični ruski glazbenik Dmitry Sinkovsky izražava svoju umjetnost kroz rijetku kombinaciju triju različitih aspekata: kao violinist, kao dirigent i kao vokalist (kontratenor). U svojim mnogobrojnim nastupima Sinkovsky efektno odražava jednu od najvažnijih ideja baroknog razdoblja: korištenje instrumenta kao da je glas pjevača, tj. korištenje glasa kao da je sam instrument. Osnove za međunarodnu karijeru ovaj je svestrani glazbenik stekao na moskovskom Konzervatoriju, gdje je studirao violinu zajedno s Alexanderom Kirovim, ali i na zagrebačkoj Muzičkoj akademiji, gdje je dirigiranje učio zajedno s Tomislavom Fačinijem. Kao člana komornog ansambla Musica Petropolitana, susret s baroknom violinistkinjom Marijom Leonhardt uvjerio ga je da se usredotoči na povijesno izvođenje glazbe. Otad je primio nebrojene nagrade na velikim natjecanjima poput Premio Bonporti u Italiji, Bachovom natjecanju u Leipzigu, Musica Antiqua u Brugesu, pa sve do nagrade Romanus Weichlein zaslužene na natjecanju Biber priređenom u Austriji, 2009. godine, i to za izvanrednu interpretaciju Biberovih Tajanstvenih sonata. Kao laureatu natjecanja Jumpstart Jr. održanog u Nizozemskoj, Sinkovskom je posuđena vrhunska violina što ju je izradio Francesco Ruggieri (1675.). Bez obzira na to što većinu vremena provodi s baroknim repertoarom, naglašavajući ga u svojoj karijeri, Sinkovsky se profilira i kao klasični violinist koji pokriva veliki raspon glazbe napisane za taj instrument čime ruši granice između baroknog i suvremenog svijeta.

Pavao Mašić, dobitnik nagrade Grand Prix Bach na Bachovom orguljaškom natjecanju u Lausanni (2006.), razvija uspješnu karijeru koncertnog orguljaša i čembalista. Raznovrsni interesi njegovog umjetničkog djelovanja obuhvaćaju repertoar baroka i romantizma - s naglaskom na opusima J. S. Bacha i francuskih skladatelja koji, u kombinaciji s temeljitim istraživačkim radom, kao i konstantnom potragom za što izražajnijim interpretacijama, rezultiraju upečatljivim, virtuoznim i vrlo cijenjenim nastupima. Nakon završenih studija glazbe u Zagrebu, nastavio je poslijediplomske studije orgulja u Lausanni kod Kei Koito, te čembala u Freiburgu kod Roberta Hilla. Od 1999. glavni je orguljaš u crkvi sv. Marka u Zagrebu, a od 2008. djeluje na Muzičkoj akademiji u Zagrebu gdje danas, u zvanju izvanrednog profesora, podučava nove generacije orguljaša i čembalista. Redovito nastupa na važnim koncertnim pozornicama diljem Europe i Rusije. Više od 20 nacionalnih i međunarodnih nagrada svjedoče o kvaliteti njegovog umjetničkog rada: laureat je međunarodnih orguljaških natjecanja u Švicarskoj, Hrvatskoj i Španjolskoj, a proglašen je i najboljim mladim hrvatskim umjetnikom u 2006. godini. Snima za Hrvatsku radioteleviziju i Croatiu Records, a raznolika diskografija uključuje tri albuma ovjenčana s ukupno sedam Porina.

Ulaznice za koncert Dmitryja Sinkovskog i Pavla Mašića po cijeni od 30,00 kn mogu se kupiti u Galeriji Decumanus (svakim danom osim nedjelje, između 10.00 i 12.00 te 19.00 i 22.00 sata) ili rezervirati telefonom na 051 220 041, odnosno mailom na kultura@gradkrk.net. Program 62. Ljetnih priredbi organizira Centar za kulturu Grada Krka.