Poljski odgojitelji i učitelji posjetili krčke odgojno-obrazovne ustanove

Grupa od 30-ak odgojitelja, učitelja i ravnatelja iz poljskog grada Toruńa, inače rodnog grada Nikole Kopernika, 04. travnja 2019. godine, u sklopu petodnevne edukacijske ekskurzije po Hrvatskoj, posjetila je i dvije ovdašnje matične odgojno-obrazovne ustanove: Dječji vrtić Katarina Frankopan i Osnovnu školu Fran Krsto Frankopan.

Zadaću susreta krčkih i toruńskih odgojitelja mogli bismo svesti na razmjenu iskustava čija su tema odgojno-obrazovne prakse u naše dvije zemlje. Kolektiv krčkog vrtića tako je gostima poklonio stručno izlaganje na temu Ključne kompetencije djece predškolske dobi kako bi ilustrirao ulogu vrtića u cjelovitom razvoju djeteta, kao i osnaživanju za buduće samostalno djelovanje u zajednici. Nakon odslušanog predavanja, uslijedila je rasprava o problematici s kojom se odgojno-obrazovni djelatnici neprestance suočavanju, a sve u namjeri da se uvijek iznova pokušaju pronaći najprikladnija rješenja u korist interesa svakog pojedinog djeteta. Rasprava je, naposljetku, proglašena uspješnom tj. krajnje konstruktivnom, a povratni dojmovi toruńskih gostiju bili su iznimno pozitivni u smislu visokih standarda ovdašnje prakse i poštivanja struke. Nakon stručnog dijela, krčki mališani goste su počastili pjesmom i plesom kako to samo oni znaju, ali i prigodnim poklonima koje su, uz pomoć svojih odgojiteljica, sami izradili. Druženje je zaključeno razgledavanjem vrtićkog kompleksa i uvijek dobrodošlom zakuskom.

Nakon vrtića, poljska delegacija posjetila je i osnovnu školu, gdje ih je uz prigodne poklone dočekao čitav školski kolektiv. Ovdje se među okupljenim učiteljima povela još jedna zanimljiva i nadasve korisna rasprava, i to na temu Ključne kompetencije učenika za cjeloživotno učenje. Razgovaralo se pritom o načinu funkcioniranja hrvatskog obrazovnog sustava, osposobljavanju učenika za usmeno i pisano izražavanje na materinjem, kao i stranim jezicima, zatim matematičkim, digitalnim i socijalnim kompetencijama učenika, njihovoj poduzetnosti i kulturnoj svijesti te razvijanju vještina učenja. Posebna pozornost, s obzirom na interese gostiju, pritom je posvećena činjenicama vezanim uz konkretan rad matične, kao i svih otočnih područnih škola, zatim rad stručnih službi i organizaciju obrazovanja učenika s većim poteškoćama u razvoju. Druženje je i u ovome slučaju zaključeno zagledavanjem školskog kompleksa i posjetom reprezentativnom školskom vrtu.

S obzirom na obostrano pozitivno iskustvo, na kraju je predložena i mogućnost uzvratnog posjeta krčkih odgojno-obrazovnih djelatnika Toruńu, tj. konkretnije upoznavanje s tamošnjim vrtićima, školama i, uopće, odgojno-obrazovnim praksama.