11. Tjedan psihologije u krčkoj osnovnoj školi

U Osnovnoj školi Fran Krsto Frankopan - Matičnoj školi Krk, 20. i 23. veljače 2018. godine, 11. tjedan psihologije obilježen je radionicama na temu Emocionalno opismenjavanje što ih je, s ciljem poticanja razvoja emocionalne inteligencije, učenicima trećih razreda, priredila tamošnja psihologinja Danijela Šekuljica.  

Emocionalna inteligencija predstavlja sklop sposobnosti prepoznavanja, razumijevanja i kontrole vlastitih, ali i tuđih emocija. Područje školske psihologije priklonilo se trendu isticanja važnosti emocija te već neko vrijeme ono nije usmjereno isključivo na tradicionalne interese poput postignuća djece i učenika, njihove motivacije ili intelektualnih sposobnosti. Naprotiv, sve se više usmjerava na emocionalne i socijalne aspekte učenja. Jer istraživanja su jasno pokazala kako različiti programi kojima se nastoji poboljšati socijalne i emocionalne vještine djece uvelike doprinose rješavanju problematičnog ponašanja, socijalnih i emocionalnih teškoća kod djece, kao i njihovoj boljoj društvenoj prilagodbi, te školskom uspjehu i uspjehu u životu, uopće.

Još jedan važan razlog odabira upravo ovog područja razvoja za rad s učenicima jest taj što se emocionalna inteligencija može poticati i trenirati od ranog djetinjstva, a potvrđen je i njezin snažan utjecaj na razvijanje prosocijalnog ponašanja i empatije, manjeg broja neopravdanih izostanaka, agresivnosti, delikventnih ispada, pušenja, zlouporabe droga te smanjenja depresivnosti kao značajnog psihopatološkog poremećaja kod adolescenata (Takšić, 1998., Takšić, Mohorić i Munjas, 2006., Vučenović, Takšić i Hajncl, 2014.). Veliki problem među starijom djecom predstavlja i nasilje, a upravo su nepoznavanje vlastitih emocija ili predrasude prema njima glavni okidači agresivnog ponašanja. Kod djece agresija često zna biti indikator straha, zbunjenosti, lošeg uklapanja u društvo, osjećaja manje vrijednosti ili odbačenosti, a nerijetko maskira i puno ozbiljnije psihičke probleme poput depresije i ovisnosti. Mogućnost da dijete u obitelji razgovara o emocionalnim pitanjima može imati značajan učinak na njegov odnos s roditeljima.

Razgovarajući o osjećajima te provodeći ostale aktivnosti u organiziranim radionicama, pozornost je posebice bila usmjerena prema osjećaju izoliranosti (izdvojenosti iz grupe) budući da se on često javlja u vršnjačkim odnosima, a većinom ga susrećemo u različitim oblicima vršnjačkog nasilja. Sve te aktivnosti provedene su s ciljem pozitivnog poticanja emocionalnog razvoja učenika te stvaranja kvalitetne razredne klime, najavljujući ujedno i temu kojom će se školarci baviti u Danu ružičastih majica, inače Nacionalnom danu borbe protiv vršnjačkog nasilja, već 28. veljače.